orh...dugaan =(


ya ALLAH....terkejut yer.bila terima msg dr along ckp nenek nazak.. rase nk blik je..tp ape daya im still work..(practical) lg pun kena tgg k.yana dulu..so tgglah sampai ptg..kul 6 kami bertolak dr BTP.

Then sampai dkt dpn ktm sg.buloh ibu tel..ckp blik cpt..nenek makin teruk..dlm hati terus berdoa agar nenek kembali sembuh.=) ..smpai2 je dkt umah nenek..aduhai..sedih yer tgk...kami semua cucu2,cicik,m.cik2,p.cik. semua ade dkt umah nenek...kami membaca bacaan yasin..solat magrib berjemaah..dan teruskan kembai dgn bacaan yasin..alhmdulilah..nenek kembali stabil tp still sakit lg.
Mase yang sama , ibu ade keje di trolak..xsangka benda jd mcm nie. Ibu x siapkan lg ape2 utk bawak ke trolak..jadi ibu suruhlah balik ..sediakan kain..aku pun xkisahlah.lg pun mmg kena balik sbb dah kul 10 mlm dah , sok kena bangun awal...hhuu...bdn dah makin letih tp kuatkan juga..

Dan tidak kujangka ade benda xsepatutnya terjadi..masa ibu suruh balik ibu suruh adik apit beli nasi lemak untuk ketowg makan..jadi adik apit dgn abg am pun pergi lah balik..beli2 adik apit hantar ke rumah..mereka masuk ke rumah dengan selamat..dan xlame lepas tu mereka pergi umah nenek kembali dan aku pun ambik lah kunci rumah .. aku balik lah rumah dengan kak yana lepas 10 minit ... balik lah mcm biasa. .aku tak de lah rase ape2... aduhai...=( Then tak sangka pintu rumah tak boleh buka...aduhai!!! tension lah.!! benci...aku telefon lah adik apit...dye pun xleh buka..hati aq dgn kak yana dah rase semacm dah nie...kami pun masuk dalam keta...abg am,yol,adik apit,adik amy semua dtg dr umah nenek...

Sape lah manusia yang buat nie...habis satu umah diorg cary...hati nie dah gelisah dah..
tapi still xjumpa2.. stupid puyer pencuri!!! mcm tahu2 je umah kosong..tahu2 je semua pergi umah nenek...banga betul!! erk geram aku.....!!!!

sebb jam hampir ke pukul 10..aq pun masuk lah dengan ibu dan kak2 ipar ku..aku settlekan kain2 ibu tu....ya allah...masuk2 umah barang semua terbiar...umah mcm tong kang pecah!! tp nk wat mcm mane aku xde...x delah org yang mengemas....=( kesian dkt ibu.... hampir kul 1030 baru lah aku dan abg semua balik.... hhuuh....
tapi pencuri tu still x jumpa2...alhamdulilah xda barang yang hilang...=) thanks for ALLAH..

No comments:

Post a Comment

komen jom